Electrify vol.15 / James Ferraro, Lolina, Phase Alternating Line

Electrify vol.15 / James Ferraro, Lolina, Phase Alternating Line

66

2018-02-17 20:00

Trafó House

Kényelmetlen igazságok, felforgató hangok és a szépség legkülönbözőbb formái a 15. Electrify-on. Fellép a huszonegyedik század illúzióit elénk táró James Ferraro, a Hype Williams alapító énekesnő-producer Lolina, valamint S Olbricht és Kitzinger Dávid audio-vizuális kollaborációja, a Phase Alternating Line. James Ferraro a csillogás, a szépség és a boldogság illúzióját megtestesítő hangok megfigyelésével és érzékeny leutánzásával foglalkozik. Tíz éve tartó pályája alatt módszeresen feldolgozta, hogy milyen hangi eszközök állnak a 21. századi fogyasztói társadalom, a globalizált kommunikáció, az amerikai nemzeti öntudat vagy az áruba bocsátott művészet szolgálatában, és azt is, hogy ezeket az eszméket milyen infrastruktúrák, milyen alaposan megtervezett pszichológiai folyamatok tartják működésben a háttérben. Ahogy Ferraro mondja, ezek a hangok a kapitalista tranzakciók síkosítói. A csengőhangok, értesítők, várakoztató zenék, operációs rendszerek, ATM-ek vagy GPS-ek hangjainak leutánzásából olyan zenei világ születik a lemezein, ami felnagyítja a mindennapjainkat betöltő hangokban rejlő ellentmondásokat. Az egyszerre bódító, ugyanakkor ridegül funkcionális hangok kifordulnak magukból és létrejön a modern világ pszichedéliája. Ferraro csinált már trapet, zajzenét, ambientet, rnb-t, popot, sőt, tulajdonképpen még bluest is, egyik lemezével pedig véletlenül elindította a vaporwave-et is. Olyan kiadókkal dolgozik, ahol Grimes, Dean Blunt, Arca vagy Laurel Halo lemezei jelennek meg, konceptlemezt készített a ’92-es Los Angelesi zavargásokról, a 9/11-es katasztrófáról, liftzenét és telefonos várakoztató zenét szerzett a MoMA PS1-nek és még ezernyi őrülten izgalmas projektben vett részt harmincnál is több álnéven. Munkásságán végignézve határozottan kijelenthető, kevés zenész képes ennyire egészében látni a világot és benne a saját művészetét. James Ferraro több éves tervezés után először érkezik Magyarországra a Trafó Electrify sorozatának 15. eseményére. A Lolina név alatt alkotó Alina Astrova az utóbbi tíz év egyik legmeghatározóbb kísérleti zenei formációjának, a Hype Williams-nek az alapítójaként vált ismertté. Szóló karrierje a Hype Williams 2012-es feloszlásával indult, azóta pedig két nagylemezt és számos kislemezt jelentetett meg előbb Inga Copeland, később copeland, végül pedig Lolina néven. Jellegzetes énekbeszéde, punk megközelítése, disszonáns hangulatai és leginkább a dubbal és az ambienttel rokonítható zenéje egy nehezen körülhatárolható világot írnak le, amiben zavarba ejtően keveredik a játékosság és a keménység, illetve az egyén és a társadalom egészét érintő problémák. Az este harmadik fellépője a Phase Alternating Line nevű formáció, ami Kitzinger Gábor médiaművész és S Olbricht zenész kollaborációja. A zaj és az absztrakció témáját körbejáró improvizált live actben a Farbwechsel alapítójának analóg elektronikus zenéje hangreaktív 3d animációkkal találkozik. S Olbricht lemezei olyan kiadóknál jelentek meg, mint az Opal Tapes, a Lobster Theremin vagy Lee Gamble UIQ-ja, zajos, borongós house és techno zenéjét a kivételesen jól kitalált arányok teszik különlegessé. A Phase Alternating Line korábban Rómát és Berlint is megjárt előadása először lesz látható Budapesten. https://soundcloud.com/b-e-b-e-t-u-n-e https://www.youtube.com/watch?v=8yxcm-rXkBI https://vimeo.com/156627557 https://www.youtube.com/watch?v=6LHDGWq-Jbc jegyek: http://trafo.hu/hu-HU/electrify_series_vol_15 /// Uncomfortable truths, disruptive voices and beauty in its most divergent incarnations will have the lead roles at the 15 th Electrify. Relentlessly uncovering the illusions of the twenty-first century, James Ferraro will perform for the first time in Hungary, Hype Williams founder singer-producer Lolina will present new material while the audio-visual collaboration of Kitzinger Dávid and S Olbrict, Phase Alternating Line will debut in Budapest at Electrify. James Ferraro closely studies and replicates the sounds embodying the illusion of glamour, beauty and happiness of our society. Throughout his decade long career he systematically covered how certain sounds serve consumer culture, globalized communication, American national consciousness or the commodification of art as well as what kind of infrastructures or psychological frameworks keep the wheels of these ideologies turning. As Ferraro puts it, these sounds are social lube for capitalist transactions. By imitating ringtones, notifications, on-hold music, the sounds of operating systems, bleeps and noises of ATMs and GPSs James Ferraro amplifies the contradictions characterizing the sounds filling up our everyday lives. In his music, the seductive but dehumanized sounds undergo deconstruction and a modern day psychedelia is born. Ferraro previously made trap, noise music, ambient, rnb, pop, even blues, one could argue, and with one of his records accidentally started vaporwave. He works with labels that release music from artists such as Grimes, Dean Blunt, Arc

Weboldal bérlés, honlap bérlés, weblap bérlés, bérelhető weboldal Weboldal bérlés, honlap bérlés, weblap bérlés, bérelhető weboldal